۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷

در پایان نشست مشترک مطرح شد؛

حمایت وزیران خارجه فرانسه، آمریکا و انگلیس از راهکار سیاسی درباره سوریه

حمایت وزیران خارجه فرانسه، آمریکا و انگلیس از راهکار سیاسی درباره سوریه

وزیران خارجه فرانسه،آمریکا و انگلیس پس از پایان نشست خود در پاریس بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت: راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است.گزارش بازرسان سازمان ملل به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را مورد تایید قرار خواهد داد.

وزیر خارجه فرانسه بیان کرد: ما به همراه انگلیس و آمریکا تصمیم سرنوشت سازی درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: راه حل نظامی بحران سوریه را حل نخواهد کرد و باید به یک توافق سیاسی دست یافت.ما به پیشرفت های مهمی در ژنو رسیدیم و توافق روسیه با آمریکا باید به صدور قطعنامه شورای امنیت منتهی شود.

از سوی دیگر ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس گفت: یک تضمین واقعی از نظام سوریه درباره عدم به کارگیری سلاح شیمیایی باید گرفته شود.

وی افزود: هدف ما رفتن به نشست ژنو 2 است و با روسیه در این باره رایزنی خواهیم کرد.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: یک جدول زمانی برای بازجویی اسد باید وجود داشته باشد.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا بیان کرد: ما در راستای اجرایی کردن طرح روسیه درباره مهار سلاح شیمیایی سوریه حرکت خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: گزینه نظامی اگر طرح روسیه شکست بخورد به قوت خود باقی است و بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است و باید دولت انتقالی تشکیل شود.

وی افزود: ما به رایزنی ها برای دستیابی به راه حل سیاسی و رهایی ملت سوریه از خشونت و هرج و مرج ادامه خواهیم داد.ما خواهان منتهی شدن توافقمان به قطعنامه بین المللی شفاف و صریح هستیم.

کری گفت: روسیه با روی آوردن به فصل هفتم منشور سازمان ملل در صورت نقش توافقنامه ژنو موافقت کرده است.ما در سوریه به دنبال سلاح شیمیایی هستیم که نظام سوریه به وجود آن اعتراف کرده است .قطعنامه سازمان ملل مانع به کارگیری سلاح شیمیایی علیه ملت خود می شود.

کد خبر 2136789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha